Cíl:
Seminář je zaměřen na identifikaci míst v nákupním procesu, která mají klíčový význam pro kvalitu nákupního rozhodnutí. Upozorní na jejich rizikovost a nabídne varianty řešení.
Délka trvání: 1 den.
Obsah
- Využití nákupu při sestavování a úpravách finančního plánu
- Hledání tradičních i netradičních příležitosti k úsporám v nákupu a tím i rozpočtu
- Nákupní požadavek jako jeden z klíčových bodů nákupního procesu
- Vliv požadavků na nákupní rozhodnutí
- Optimální definování předmětu nákupu pro dosažení nejlepších nákupních
- podmínek
- Klíčový význam spolupráce a efektivní komunikace mezi účastníky nákupního procesu
- Respoktování odbornost jednotlivých oddělení - nebojujeme, spolupracujeme
- Nakupujeme optimálně nebo dle výše rozpočtu?
- Centralizace vs. decentralizace nákupu - výhody, nevýhody, vhodnost
- Dodavatelé, výběr, kvalifikace, komunikace, hodnocení
- Optimální nastavení kompetence pro komunikaci s dodavatelem
- Využití elektronizace v nákupním procesu
- Výběr dodavatele předmětu nákupu - přímé zadání, poptávka, výběrové řízení
- Komise pro přípravu zadání vs. hodnotící komise
- Začlenění útvaru nákupu ve firmě a nastavení kompetencí za nákup
Navazující semináře
- Strategie a strategické nástroje v nákupu
- Úspory v nákupu
- Hodnocení dodavatelů
- Příprava a realizace výběrových řízení, aukcí a systémových řešení