Cíl:
Dát účastníkům návod, jak a kde hledat vhodné podměty pro nové nápady. Zároveň se seznámí s technikami, které jim pomůžou prosadit a uskutečnit jejich návrhy.
Délka trvání: 2 dny
Obsah školení:
- Využívání nových podmětů z jiných oblastí
- Typy inovací (otevřené, uzavřené, 4P aj.)
- Cesta od nového nápadu k ucelenému inovačnímu procesu
- Komunikační a argumentační podpora inovace - sdělování inovačních návrhů směrem vzhůru i mezi spolupracovníky
- Využití prezentačních dovedností při podávání inovativního návrhu
- Odhad reakce nadřízeného na inovativní návrh - podporující a nepodporující přístup
- Jednání se skeptiky a negativisty
- Přijímání zpětné vazby při hodnocení přínosu navrhované změny
- Realistické zhodnocení uskutečnitelnosti návrhu (metoda kritické cesty)
- Zlepšování výkonu v rovině drobných inovačních kroků (metoda Gemba Kaizen)
- Práce se slabinami pracovních procesů ve vztahu k inovativnosti (mezistupně při podávání návrhu, papírování, příliš mnoho zapojených lidí)
- Zvládání neustále se měnících podmínek změn - flexibilní využívání nových podmětů