MEK-IN


/ Služby / Vzdělávání / Management a personalistika / Zákoník práce, pracovní právo

Zákoník práce, pracovní právo


Cíl
Rozšířit znalosti účastníků v oblasti pracovního práva, dozvědět se o změnách, nových souvislostech a zejména o jejich praktickém využití.

Délka trvání: 1 den

Obsah
  • Tři základní principy personálního práva
    • je dovoleno vše, co zákon nezakazuje (od zákoníku práce se lze odchýlit)
    • subsidiarita občanského zákoníku ( využití občansko zákoníku v personalistice)
    • výkon závislé práce (odlišení od tzv. "švarcsystému" a nelegální práce)
  • Základní principy pracovněprávních vztahů, klíčový význam smluv a interních předpisů, pracovních řádů a jiných normativních příkazů zaměstnavatele v pracovněprávních vztazích
  • Písemnosti, smlouvy a dohody v pracovněprávních vztazích a jejich formální náležitosti
  • Rovné zacházení a zákaz diskriminace (antidiskriminační předpisy)
  • Osobní agenda, osobní spis, potvrzení o zaměstnání a pracovní posudky
  • Ochrana soukromí zaměstnance na pracovišti a ochran majetkových práv zaměstnavatelů (elektronická pošta, kamerové systémy), nakládání s osobními daty
  • Konkrétní aplikace pracovně právních předpisů v personalistice
  • Vznik pracovněprávních vztahů, pracovní smlouva, zkušební doba, pracovní poměr na dobu určitou, další možné náležitosti (konkurenční doložka, smlouva o odpovědnosti atd.)
  • Specifika pracovních poměrů vzniklých jmenováním - odvolání z vedoucího pracovního místa, manažerské smlouvy
  • Změna pracovního poměru, přeložení, převedení na jinou práci a zařazení zaměstnankyň po návratu z mateřské a rodičovské dovolené
  • Skončení pracovního poměru, dohoda, výpověď, okamžité zrušení, zákaz výpovědi, odstupné, doručování v pracovněprávních vztazích, nároky vyplývající z neplatného rozvázání pracovního poměru
  • Pracovní doba, pružná pracovní doba, práce přesčas, konto pracovní doby, atypická pracovní doba (práce na zavolanou), evidence pracovní doby
  • Překážky v práci - praktické řešení tzv. poskytování volna
  • Odměňování práce, mzdy a platy, příplatky, srážky ze mzdy, tzv. obsluha mzdy a průměrný výdělek
  • Další pracovní podmínky, péče o kvalifikaci a vzdělávání zaměstnanců, benefity
  • Náhrada škody v pracovněprávních vztazích - zásadní principy, druhy odpovědnosti
  • Diskuze k problematice

Výstupy

  • doporučení pro konkrétní situace z praxe
  • doporučení dalšího rozvoje

Navazující kurzy

  • obchodní právo

Aktuality

Aktuální informace

04.04.2023
Plánujete teambuilding, firemní akci nebo rozvoj Vašich zaměstnanců? Volejte 777163546
02.06.2020
Sezóna teambuildingových progamů po odmlce začala
12.12.2019
Recept na vánoční punč, který jste mohli na našich zimních outdoorových akcích ochutnat...

Řekli o nás

"Akce měla velký úspěch, byl to opravdu pěkný a pohodový den. Pro mě, jako vedoucí střediska, splnila účel na více než 100 %. Chtěla jsem stmelit dvě skupinky lidí, které byly z důvodu organizačních změn sloučeny do jednoho střediska. To se povedlo, i zásluhou teambuildingu jsme už jedna velká parta. Kontakt na Vaši firmu mám uložený mezi těmi TOP."

Ing. Pavlína Zemanová
RWE Zákaznické služby, s.r.o., vedoucí oddělení fakturace

Anketa

Kde jste se dozvěděli o MEK-IN?
  1. vysledek hlasovani18.1%
  2. vysledek hlasovani16.6%
  3. vysledek hlasovani16.3%
  4. vysledek hlasovani16.2%
  5. vysledek hlasovani16.2%
  6. vysledek hlasovani16.5%

Certifikace

Pracujeme podle managementu jakosti ISO 9001:2015

Disponujeme akreditacemi u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT).

Máme udělenou autorizaci o profesní kvalifikaci vydanou Ministerstvem průmyslu a obchodu.

certifikace BELBIN týmové role

BELBIN Akredited User logo

Reference

system image system image
system image system image
system image system image
system image
system image
system image system image
Logo Facebook

Jazyk

Vyhledávání